Kamus bahasa Indonesia untuk Pemelajar Asing

Saya sempat memiliki keinginan untuk membuat sebuah kamus untuk pemelajar asing yang sedang belajar bahasa Indonesia. Namun, keinginan ini hanya sekadar impian. Beberapa hari lalu, saya mengikuti sebuah seminar. Di dalam seminar itu, seorang ibu yang berasal dari pusat bahasa mempresentasikan penelitiannya untuk membuat kamus pedagogis untuk pemelajar BIPA. Waah... saya tertarik sekali dengan penelitiannya. Ternyata, Ibu Dora Amalia ini sedang mengambil program doktor di FIB UI dan disertasinya akan membuat blueprint untukkamus bahasa Indonesia untuk pemelajar asing. Betapa senangnya saya...seperti menemukan air di gurun. Sebab, jika kamus ini terbentuk, kemampuan kosakata pemelajar asing yang sedang belajar bahasa Indonesia dapat diukur. Artinya, kemampuan pemelajar terhadap penguasaan kata-kata dapat diukur dengan baik sehingga suatu program pengajaran dapat menentukan total penguasaan kata di setiap tingkat pembelajaran.

Sebelumnya, Pusat Bahasa pernah mengeluarkan sebuah kamus pelajar untuk murid SMA pada tahun 2004. Lema yang terdapat dalam Kamus Pelajar ini memuat 25.000 lema dan sublema. Namun, saya pernah mendengar bahwa kamus ini tidak menjelaskan secara perinci bagaimana lema-lema ini terbentuk. Peruntukannya pun bukan untuk pelajar asing. Dulu, waktu saya kuliah S1, saya pernah mengikuti kuliah leksikografi. Tugas akhirnya adalah membuat kamus saku suatu bahasa daerah. Waktu itu saya ingin membuat kamus bahasa karo. Data ini saya kumpulkan dari berbagai cerpen yang berbahasa karo. Kata-kata saya kumpulkan dan mendefinisikan artinya melalui kamus bahasa Karo yang sudah ada. Singkat cerita, jadilah kamus saku bahasa Karo. hehehe...itu karena untuk praktik saja ya, paling tidak saya mengerti sedikit langkah2 pembuatan kamus.

Nah, pembuatan kamus ini memiliki langkah2 pengumpulan data. Perbedaan paling dasar antara pembuatan kamus pedagogis dan kamus umum lainnya adalah adanya data yang dikumpulkan berasal dari pengajar. Nah, saya sebagai pengajar BIPA sangat tertarik membantu proyek ini, tetapi entahlah... hanya belum ada jalan. Adanya seorang peneliti yang ingin membuat blueprint kamus ini sudah membuat saya melonjak-lonjak. Saya berharap kamus ini cepat selesai agar bisa dipakai bagi para pemelajar bahasa Indonesia khususnya pemelajar asing. Juga dapat dipakai sebagai instrumen untuk mengukur kemampuan pemelajar dalam menguasai kata-kata ketika belajar. Aaaammiiiiiiin



Komentar

  1. NYABIL KAYU Dr Kasugihan HERBAL MEDICINE MEMBANGKAN AKU DAPATKAN KIDUNG AKU 3 TAHUN HERPES Sampurasun sadayana, am ti Texas Amérika Serikat anu kaserang panyawat (HERPES) saprak taun 2015 sareng ngalaman nyeri konstan, khususna dina tuur kuring. Salila taun kahiji, kuring iman ka Gusti yén kuring bakal disageurkeun sakedik waé. Panyawat ieu mimiti sumebar di sakumna awak kuring sareng kuring parantos dirawat ku dokter, sababaraha minggu ka tukang kuring milarian dina internet lamun kuring tiasa mendakan naon waé inpormasi ngeunaan pencegahan panyakit ieu, dina milarian kuring ningali kasaksian ngeunaan jalma anu parantos aya tina panyawat (Hepatitis B sareng Kanker) ku Pimpinan Manusia Dr Harta ieu sareng anjeunna ogé masihan alamat email tina jalma ieu sareng mamatahan kami kudu ngahubungan anjeunna pikeun naon waé panyawat anu anjeunna bakal ngabantosan, janten kuring nyerat ka Kapala Dr Harta anu nyaritakeun anjeunna ngeunaan kuring (HERPES Virus) anjeunna ngawartoskeun kuring henteu hariwang yén kuring bakal diubaran !! hmm kuring henteu percanten deui ,, saatosna ogé prosedur sareng ubar anu dipasihkeun ku abdi ieu sababaraha minggu ka hareup kuring mimiti ngalaman parobahan sadayana kuring salaku Dokter ngajamin yén kuring parantos diubaran, saatos sababaraha waktos kuring angkat ka dokter kuring ka dikonfirmasi upami kuring tungtungna tiasa sembuh kasihatan éta BENAR, Janten babaturan kuring mamatahan nyaéta, upami anjeun ngagaduhan panyawat sapertos anu sanés sapertos hépatitis A, B, C, CANCER, HPV, HIV / AIDS, DIABETES 1 AND 2, PENIS MASALAH, PEMBANGUNAN DARAH DENGAN, EKLUKAN LUKU, PELUPUSAN PENIS DAN SUKU deui ....... anjeun tiasa ngirimkeun email ka> (wealthylovespell@gmail.com) atanapi nyauran sareng Whats App anjeunna dina +2348105150446, kuring nganuhunkeun pisan pikeun bantosan na. abdi bakal salawasna nyarankeun anjeun ka réréncangan !!! Hatur nuhun.

    BalasHapus

Posting Komentar